Tuesday 12 April 2011

Sana-sini bunuh...maaati...

     Hai....apa nak jadi dgn dunia hari ni? Tiap-tiap hari keluar "paper" cerita pasal bunuh. Tak kesah la samada terbunuh atau dibunuh tiap-tiap hari itulah yg yang keluar di akhbar. Cerita pasal askar bunuh orang awam, ayah terlanggar anak, perompak membunuh, bunuh kerana cemburu, bunuh kerana balas dendam, terbunuh kerana kemalangan dan yang bunuh diri pon tak kurang hebatnya. Masing "result"nya adalah mati.
     Bercakap mengenai kemalangan, ia adalah satu kejadian yang tak diduga dan tak dapat dielak. Seperti kata pepatah melayu "malang tak berbau". Yang pasti kejadian seperti ini memberi kesan kepada keluarga yang menanggung. Jikalau yang menanggung itu adalah isteri dan mempunyai anak, pastinya ia adalah satu beban yang sangat perit untuk dilalui. Dah la isteri tak bekerja, anak nk makan apa? Takpe, bagi je oarang bela...

     Kepada yang mempunyai tabungan beruntung dan bertuahlah si isteri. Kepada yang menabung tapi ciput je, cukupkah untuk isteri dan anak-anak anda? Kepada yang tak menabung lagilah teruk...huh... Bagi mengelakkan situasi ini saya ada satu perkara nak kongsi dan secara tak langsung sebagai jalan penyelesaian kepada masalah tadi. Nak tahu apa jalan penyelesaiaannya? teruskan membaca.

     
     Sudahkah anda memiliki skim perlindungan samada polisi insuran ataupun takaful? Kepada yg dah ada tahniah. Yang tak ada, bila lagi? Haa...inilah jalan penyelesaian kepada masalah tadi. Kepada muslimin sekalian, saya  sarankan anda semua memiliki skim perlindungan takaful. Dengan skim ini segala bentuk kerugian dapat dikurangkan.

P/S: hubungilah saya jika anda ingin memiliki skim perlindungan takaful anda. 
     

No comments:

Post a Comment